Moodle: reiniciar un curs

Un dels avantatges dels EVA (Entorns Virtuals d’Aprenentatge) és la possibilitat de reutilitzar, en cada cicle acadèmic, els materials i activitats que els professors han anat creant per a cada curs. Això implica donar de baixa els alumnes del període (i eliminar llurs respostes a les activitats, els materials que han pujat a les activitats, i les qualificacions que han obtingut) tot deixant intacta l’estructura del curs que tant costa de crear: divisió en temes, materials enllaçats, activitats creades, categories d’avaluació, etc. Tota aquesta operació, a l’entorn Moodle, rep el nom de Reinici; en aquest article, tractarem d’explicar com realitzar-la correctament.

 

Reiniciar un curs a Moodle

Accedim al Moodle del nostre centre, ens hi identifiquem amb el nostre usuari i:

  1. Seleccionem el curs que volem reiniciar.
  2. A la columna lateral, cerquem el bloc Configuració; una mica cap avall, trobem i cliquem l’opció Reinicia.
  3. «Aterrem» sobre la pàgina Reinicia curs, on haurem de triar una sèrie d’opcions.
  4. A l’apartat General, habilitem i seleccionem la data d’inici del curs (del quadrimestre, en aquest cas).
  5. A l’apartat Rols, indiquem que volem eliminar els alumnes (aneu amb compte de no eliminar-hi els professors: desapareixeríeu del curs i hauríeu de demanar a l’administrador del Moodle que us torni a donar d’alta en el curs).
  6. A l’apartat Butlletí de qualificacions, marquem l’opció Suprimeix totes les qualificacions, és a dir, les notes del primer quadrimestre. En canvi, no tocarem per a res la primera opció, ja que volem conservar-hi tant els elements que hem creat (enllaços, activitats…) com l’estructura de categories que genera el càlcul automàtic de les notes.
  7. A l’apartat Tasques, marquem l’opció Esborra totes les tramesses; això esborrarà tots els fitxer que, via tasques, ens hagin enviat els alumnes. És molt important aquest pas, ja que evitarà que desbordi l’espai que tenim disponible al Moodle.
  8. Haureu observat no toquem res a l’apartat grups: com que hi ha un sol grup per quadrimestre a cada optativa, no hi cal.
  9. Cliquem el botó inferior, Reinicia curs. Esperem mentre es realitzen els canvis.
  10. Arribem a l’informe dels canvis realitzats. Hi fem una ullada i, si tot ha anat bé, cliquem sobre el botó Continua.

Ara, només hem de revisar el curs i comprovar que manté intacte tot el material que hi havíem creat, però cap dels alumnes que hi teníem durant el curs o quadrimestre anterior, cosa que ens permetrà de matricular-hi els nous.

Aquest vídeo de Jordi Monteagudo il·lustra tot el procés.

Esperem que us resulte d’utilitat.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada s'ha publicat en Moodle, programari lliure i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixeu un comentari (si us ve de gust)...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s